Spolupráce učitele a asistenta pedagoga v heterogenní třídě
NPI Liberec zve na vzdělávací program pro pedagogy
Anotace:
Seminář je zaměřen na nastavení efektivní spolupráce mezi učitelem a asistentem pedagoga v heterogenní třídě. Heterogenní třídu vnímáme jako přirozeně různorodou skupinu žáků, v níž se učitelé a asistenti pedagoga běžně setkávají s rozmanitými osobnostmi žáků, kteří se mohou lišit úrovní kognitivního nadání, mírou vůle, aktivity, pracovního tempa, podnětností rodinného prostředí, z něhož pocházejí a v němž vyrůstají. Asistent pedagoga je tudíž personální oporou nejen pro žáky se speciálně vzdělávacími potřebami, ale pro všechny žáky ve třídě. Jeho působení ve třídě má být ve prospěch pozitivního a přijímajícího klimatu. Plánovat celý vzdělávací proces, realizovat a vyhodnocovat ho s ohledem na efektivní podporu žáků s rozdílnou mírou potřeby poskytování podpůrných opatření se zřetelem na různé typy jejich znevýhodnění či postižení, žáků bez speciálních potřeb, žáků s nadáním, odlišným mateřským jazykem, problémovým chováním, vyžaduje naléhavě pomoc asistenta pedagoga. Úspěch celého procesu tak stojí na funkční spolupráci učitele a asistenta pedagoga.
Program je v rozsahu 8 vyučovacích hodin, uskuteční se v termínu 10. dubna 2024 od 9:30 do 16:00 hodin.
Lektorkou je Mgr. Miroslav Vosmik
V případě Vašeho zájmu je možné se přihlásit zde.