Zásobník párového a kooperativního učení
Seminář seznámí pedagogy s hlavními principy kooperativního a párového učení a nabídne efektivní modelové aktivity. Účastníci se naučí, jak vhodně rozdělit žáky do skupin, jak zapojit čtyři klíčové role v týmu a jak využít domovskou skupinu pro lepší organizaci práce. Osvojí si, jak chytrým nastavením kritérií usnadnit následnou reflexi a motivovat žáky k aktivnímu zapojení a dokončování zadané práce. Vyzkouší si hry a metody, které rozvíjejí schopnost spojovat informace do souvislostí a při kterých si žáci užijí objevování a zažijí „aha momenty“, které posilují týmového ducha. Lektor vysvětlí, jak žáky hodnotit a zároveň podpořit rozvoj soft skills. Seznámí učitele s aplikacemi, které pomohou efektivně losovat žáky do skupin a měřit čas. Lektor ukáže, jaké běžné výzvy učitelé u kooperativního učení často řeší a jak se vyhnout některým chybám. Seminář poskytne vhled do kooperativního učení a vysvětlí, jak s jeho pomocí přenést více zodpovědnosti na žáky, aniž by to nutně znamenalo výrazně více práce pro učitele.
Ukázky vychází ze zkušeností s kooperativním učením na 2. stupni ZŠ a budou doplněny o příklady možného aplikování na gymnáziu a střední škole.
Odkaz na přihlášení zde