Můžeme pracovat s cookies,
ať víme, jak to na našem webu žije?

Více informací
Přeskočit k hlavnímu obsahu
Garantováno OŠMTS
DSC 8962

Již druhý ročník soutěž středních škol v IT a kybernetické bezpečnosti HAXAGON Skirmish CZ  2025 zná vítěze krajského kola. Tři nejlepší řešitelé obdrželi v úterý 13. května v budově podnikatelského inkubátoru Lipo.ink ceny z rukou zástupců odboru školství krajského úřadu a společnosti Haxagon.

Nejúspěšnějšími řešiteli v Libereckém kraji byly:

  1. Jaroslav Musil ze Střední odborné školy obchodní v Liberci
  2. Jan Činčera, Gymnázium a SOŠ pedagogická Liberec
  3.  David Vobruba, SPŠ Česká Lípa

Ocenění za nejaktivnější a nejúspěšnější školu v rámci celé republiky převzali ředitel školy Petr Veselý a jeho zástupce Jan Fojtík ze Střední průmyslová škola v České Lípě. Škola se v soutěži umístila i na předních příčkách v reublikovém srovnání, stejně jako v loňském roce.

Výherce si odnesl jako hlavní cenu brýle na virtuální realitu. Všichni pak společně se zástupci účastníků z českolipské průmyslovky krátce pohovořili o svém zapojení do soutěže. Diskutovali se nejen zajímavé oblasti k řešení napříč celým IT oborem, ale i komplikované úseky soutěže a přidali i osobní podněty ke zlepšení do dalších kol. Jeden z účastníků v rámci diskuze vyzdvihl podstatu soutěže. "Učím se tím, že dělám nějaké zábavné úlohy."

Na tom je založena nejen soutěž Skirmish, ale celý projekt HAXAGON. Jedná se o učitelskou platformu, jejímž cílem je poskytovat učitelům na středních školách virtuální prostředí se strukturovaným obsahem, aby jejich výuka informatiky a kybernetické bezpečnosti byla stále snazší a přitom kvalitnější. Pořádá soutěže v těchto oblastech a zároveň buduje sebevzdělávací komunitu studentů Battlefield, která má nyní již kolem osmi tisíc členů z celé ČR.

První dva nejúspěšnější účastníci zároveň postupují do celostátního kola, které se bude konat ve středu 20. května v prostorách NextZone při Smíchovské střední průmyslové škole a gymnáziu v Praze.

Online soutěž probíhala od 21. do 27. dubna 2025. Soutěžící měli nepřetržitě po dobu 158 hodin k dispozici přístup do online soutěžního prostředí, kde měli za úkol vyřešit 38 různě náročných úloh ze všech oblastí informatiky a kybernetické bezpečnosti. 

V sekci „Pro úplné začátečníky“ studenti nalezli např. 10 osvětových úloh, které nebyly technicky náročné a studenti se zde mohli dozvědět například: jak rozpoznat phishing, jak si vytvořit silné heslo a obecně o bezpečném chování na internetu.

Soutěžící byli narozdíl od jiných soutěží přímo vyzváni k používání internetu, Googlu a umělé inteligence, aby jim pomohly s řešením úloh – cílem bylo rozvíjet samostatnost, schopnost hledat informace a používat moderní nástroje smysluplně. Z následného dotazníku po soutěži vyplynulo, že tak učinilo více jak 90 % z nich.

V Libereckém kraji se do soutěže zapojilo celkem 811 žáků z 18 škol, což je více než trojnásobný počet oproti loňskému kolu soutěže. V rámci celé republiky se soutěže zúčastnilo 7 901 žáků z 276 škol.

Cílem soutěže je vytvořit co nejlepší podmínky pro vzdělávání v oblasti informační technologie a kybernetické bezpečnosti pro všechny střední školy v republice.

Zpět na výpis
Bc. Květa Šírová

Administrátor portálu

  • Liberecký kraj
  • Krajský akční plán Libereckého kraje
  • Naplňování Krajského akčního plánu Libereckého kraje