Na Střední průmyslové škole v České Lípě proběhla 13. listopadu další akce z cyklu Digitálních kaváren Agentury regionálního rozvoje a Libereckého kraje. Tentokrát byla zaměřena na praktickou práci s robotickými výukovými pomůckami.
Úvod patřil AI robotické hlavě Ohbot, vybavené osmi servomotory, které umožňují otáčení, mimiku i reakci na vnější podněty. Díky blokovému i textovému programování (např. ve Scratchi nebo Pythonu) lze s jeho pomocí žákům zábavnou formou představit robotiku, umělou inteligenci i základy algoritmizace.
Hlavní část workshopu vedl Alex Fales, který pedagogům představil stavebnici VEX IQ druhé generace. Zaměřil se na praktické tipy pro školní praxi a během společné stavby vlastního robota ukázal i jednoduché úpravy, které dokážou výrazně zlepšit jeho funkčnost. Právě tyto praktické „vychytávky“ patřily podle účastníků mezi nejpřínosnější momenty celého setkání.
Workshop potvrdil, že zájem o robotiku ve školách dále roste. „Aby se nové výukové postupy a technologie dařilo skutečně zavádět, potřebují nejprve podporu a jistotu samotní pedagogové. Možnost vše si pod vedením odborníků vyzkoušet a sdílet zkušenosti s kolegy je pro ně zásadní,“ říká Jitka Skalická, členka Rady Libereckého kraje pro resort školství a sportu.
Podle ní právě setkání z cyklu Digitální kavárna, pořádaná Agenturou regionálního rozvoje ve spolupráci s Libereckým krajem, pomáhají tomu, aby se moderní technologie staly přirozenou součástí školní praxe.
Podporu tomuto směru poskytuje také Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy a Národní pedagogický institut ČR. Rozvoj polytechnického vzdělávání a digitálních kompetencí je součástí nového RVP, a robotika se proto ve školách stále častěji objevuje v kroužcích, volitelných předmětech i projektových dnech.
Zadejte text
Zadejte text

